Об’єктивність і точність
оцінок забезпечуються критеріями оцінювання.
Критерії – це реальні, точно обрані ознаки, величини, які виступають вимірниками
досягнень учнів відповідно до об’єктів оцінювання.
Аналіз об’єктів
контролю в початкових класах дав змогу визначати такі критерії оцінювання навчальних досягнень учнів:
● якість знань (предметних, про способи діяльності):
міцність, повнота, глибина, узагальненість, системність, дієвість;
● сформованість предметних умінь і навичок, способів навчальної діяльності
(виконання за зразком, за аналогією, у нових ситуаціях );
● володіння досвідом елементарної творчої діяльності ( частково – пошуковий
і пошуковий рівні);
● володіння досвідом емоційно – ціннісного ставлення до навколишнього
світу, до інших людей, до самого себе.
На основі
зазначених критеріїв виділяються чотири
інтегровані рівні навчальних досягнень учнів початкових класів: початковий,
середній, достатній, високий. Їх загально дидактичні характеристики такі:
Оцінювання диктантів і списаних
текстів здійснюється за такими критеріями:
Рівні навчальних
досягнень
|
Бали
|
Кількість помилок
|
I. Початковий
|
1
|
9
і більше
|
2
|
8
|
|
3
|
7
|
|
II. Середній
|
4
|
6
|
5
|
5
|
|
6
|
4
|
|
III. Достатній
|
7
|
3
|
8
|
2
|
|
9
|
1
|
|
IV. Високий
|
10
|
1 не груба помилка або 2-3 виправлення
|
11
|
1 виправлення
|
|
12
|
--
|
Перевірка навичок читання вголос
Клас
|
Кількість перевірок
|
Показники темпу
читання вголос*
|
Оріентовні жанри творив для перевірки
|
Фіксація в журнале
|
||
І сем.
|
ІІ сем.
|
І сем.
|
ІІ сем.
|
В окремій колонці журналу,
без зазначення дати, крім І семестру 2 класу (оцінювання вербальне)
|
||
2
|
1
|
1
|
35-45
сл/хв
|
50-60
сл/хв
|
Народні або літературні
казки
|
|
3
|
1
|
1
|
65-70
сл/хв
|
75-80
сл/хв
|
Оповідання
|
|
4
|
1
|
1
|
80-85
сл/хв
|
90-95
сл/хв
|
Науково-популярні або
науково-художні твори
|
*- учням 3, 4 класів, у яких темп читання нижчий за
норму, знижують оцінку на 1 бал; це не стосується випадків, коли темп читання
нижчий несуттєво, а в цілому читання відповідає встановленим критеріям і учень
достатньо повно розуміє зміст прочитаного.
Письмова перевірка знань, умінь і навичок учнів із математики
Рівні навчальних
досягнень
|
Бали
|
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів
|
I. Початковий
|
1
|
Учень(учениця) виконує
роботу частково; допускає в роботі 9 і більше помилок
|
2
|
Учень(учениця) допускає в
роботі 8 грубих помилок, або правильно виконує 1/3 запропонованих завдань;
7 грубих та 2негрубих; 6
грубих та 3-4 негрубих
|
|
3
|
Учень(учениця) допускає в
роботі 7 грубих помилок;
6 грубих та 2 негрубих; 5
грубих та 3-4 негрубих
|
|
II. Середній
|
4
|
Учень(учениця) допускає в
роботі 6 грубих помилок;
5 грубих та 2 негрубих; 4
грубих та 3-4 негрубих
|
5
|
Учень(учениця) допускає в
роботі 5 грубих помилок, або правильно виконує 1/2 запропонованих завдань;
4 грубих та 1- 2негрубих;
3 грубих та 3-4 негрубих
|
|
6
|
Учень(учениця) допускає в
роботі 4 грубих помилок;
3 грубих та 2-3 негрубих;
2 грубих та 3-4 негрубих
|
|
III. Достатній
|
7
|
Учень(учениця) допускає в
роботі 3 грубих помилок;
1 груба та 3-4 негрубих; 2
грубих та 2 негрубих
|
8
|
Учень(учениця) допускає в
роботі 2 грубих помилок; або правильно виконує 2/3 запропонованих завдань;
1 груба та 2 негрубих
|
|
9
|
Учень(учениця) допускає в
роботі 1 грубу помилку;
2 негрубих
|
|
IV. Високий
|
10
|
Учень(учениця) допускає в
роботі 1 негрубу помилку, або 2-3 виправлення
|
11
|
У роботі – 1-2 виправлення
|
|
12
|
Робота в повному обсязі
виконана правильно і охайно
|
До грубих помилок належать:
● обчислювальні помилки в завданнях;
● помилки у визначенні порядку виконання
арифметичних дій;
● неправильне розв’язання задачі (пропуск дій
(дії), неправильний добір дій, зайві дії;
● незакінчене розв’язання задачі чи прикладу;
● невиконане завдання (не приступав до його
виконання);
● незнання або неправильне застосування
властивостей, правил, алгоритмів, існуючих залежностей, які лежать в основі завдань
чи використовуються в ході їх виконання;
● невідповідність пояснювального тексту, відповіді
завдання, назві величин виконаним діям та отриманим результатам;
● невідповідність виконаних вимірювань та
геометричних побудов даним параметрам завдання.
Негрубими помилками є:
● нераціональні прийоми обчислення, якщо ставилась
вимога скористатися такими прийомами;
● неправильна побудова чи постановка запитань до дій під час розв’язання
задачі;
● неправильне чи неграмотне з точки зору стилістики або за змістом
формулювання відповіді задачі;
● неправильне списування даних (чисел, знаків) задачі з правильним ії розв’язанням;
● не закінчене (не доведене) до логічного кінця перетворення;
● відсутність відповіді у завданні або помилки в записі відповіді.
Дві негрубі помилки вважають за одну грубу
помилку.
Охайні
виправлення є недоліками роботи
Комментариев нет:
Отправить комментарий