Критерии оценивания



Об’єктивність і точність оцінок забезпечуються критеріями оцінювання.
Критерії – це реальні, точно обрані ознаки, величини, які виступають вимірниками досягнень учнів відповідно до об’єктів оцінювання.    
Аналіз об’єктів контролю в початкових класах дав змогу визначати такі критерії оцінювання навчальних досягнень учнів:                                                          
якість знань (предметних, про способи діяльності): міцність, повнота, глибина, узагальненість, системність, дієвість;
● сформованість предметних умінь і навичок, способів навчальної діяльності (виконання за зразком, за аналогією, у нових ситуаціях );
● володіння досвідом елементарної творчої діяльності ( частково – пошуковий і пошуковий рівні);
● володіння досвідом емоційно – ціннісного ставлення до навколишнього світу, до інших людей, до самого себе.
На основі зазначених критеріїв виділяються чотири інтегровані рівні навчальних досягнень учнів початкових класів: початковий, середній, достатній, високий. Їх загально дидактичні характеристики такі:
Рівні навчальних
   досягнень  
Бали
Загальні вимоги до знань, умінь і навичок  учнів                   



I. Початковий
1
Учні засвоїли знання у формі окремих фактів, елементарних уявлень              
2
Учні відтворюють незначну частину    навчального матеріалу, володіють окремими видами умінь на рівні копіювання зразка виконання певної навчальної дії          
3
Учні відтворюють незначну частину  навчального матеріалу;з допомогою вчителя виконують елементарні завдання, потребують детального кількаразового їх пояснення   




II. Середній 
4
|Учні відтворюють частину навчального  матеріалу у формі понять з допомогою вчителя, можуть повторити за зразком певну операцію, дію                             
5
Учні відтворюють основний навчальний   матеріал з допомогою вчителя, здатні з  помилками й неточностями дати визначення  понять                                   
6
Учні будують відповідь у засвоєній   послідовності; виконують дії за зразком у подібній ситуації; самостійно працюють зі значною допомогою вчителя                





III. Достатній
7
Учні володіють поняттями, відтворюють їх  зміст, уміють наводити окремі власні  приклади на підтвердження певних думок, частково контролюють власні навчальні дії
8
Учні вміють розпізнавати об'єкти, які   визначаються засвоєними поняттями; під час відповіді можуть відтворити засвоєний  зміст в іншій послідовності, не змінюючи логічних зв'язків; володіють вміннями на рівні застосування способу діяльності за аналогією; 
самостійні роботи виконують з незначною допомогою вчителя; відповідають логічно з окремими неточностями          
9
Учні добре володіють вивченим матеріалом, застосовують знання в стандартних  ситуаціях, володіють вміннями виконувати окремі етапи розв'язання проблеми і  застосовують їх у співробітництві з учителем (частково-пошукова діяльність)  






IV. Високий
10
Учні володіють системою понять у межах, визначених навчальними програмами,     встановлюють як внутрішньопонятійні, так і міжпонятійні зв'язки; вміють розпізнавати об'єкти, які охоплюються  засвоєними поняттями різного рівня узагальнення; відповідь аргументують  новими прикладами                        
11
Учні мають гнучкі знання в межах вимог  навчальних програм, вміють застосовувати  способи діяльності за аналогією і в нових ситуаціях                                
12
Учні мають системні, міцні знання в обсязі та в межах вимог навчальних програм, усвідомлено використовують їх у стандартних та нестандартних ситуаціях; самостійні роботи виконують під   опосередкованим керівництвом; виконують творчі
завдання                  


Оцінювання диктантів і списаних текстів здійснюється за такими критеріями:
Рівні навчальних
   досягнень  
Бали
Кількість помилок

I. Початковий
1
                                           9 і більше
2
8
3
7

II. Середній 
4
6
5
5
6
4

III. Достатній
7
3
8
2
9
1

IV. Високий
10
1 не груба помилка або 2-3 виправлення
11
1 виправлення
12
                                                 --


Перевірка навичок читання вголос

Клас
Кількість перевірок
Показники темпу
читання вголос*

Оріентовні жанри творив для перевірки

Фіксація в журнале
І сем.
ІІ сем.
І сем.
ІІ сем.
В окремій колонці журналу, без зазначення дати, крім І семестру 2 класу (оцінювання вербальне)
2
1
1
35-45
сл/хв
50-60
сл/хв
Народні або літературні
казки
3
1
1
65-70
сл/хв
75-80
сл/хв
                 Оповідання
4
1
1
80-85
сл/хв
90-95
сл/хв
Науково-популярні або
науково-художні твори

*- учням 3, 4 класів, у яких темп читання нижчий за норму, знижують оцінку на 1 бал; це не стосується випадків, коли темп читання нижчий несуттєво, а в цілому читання відповідає встановленим критеріям і учень достатньо повно розуміє зміст прочитаного.
Письмова перевірка знань, умінь і навичок учнів із математики
Рівні навчальних
   досягнень  
Бали
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів                                                         




I. Початковий
1
Учень(учениця) виконує роботу частково; допускає в роботі 9 і більше помилок
2
Учень(учениця) допускає в роботі 8 грубих помилок, або правильно виконує 1/3 запропонованих завдань;
7 грубих та 2негрубих; 6 грубих та 3-4 негрубих
3
Учень(учениця) допускає в роботі 7 грубих помилок;
6 грубих та 2 негрубих; 5 грубих та 3-4 негрубих



II. Середній 
4
Учень(учениця) допускає в роботі 6 грубих помилок;
5 грубих та 2 негрубих; 4 грубих та 3-4 негрубих
5
Учень(учениця) допускає в роботі 5 грубих помилок, або правильно виконує 1/2 запропонованих завдань;
4 грубих та 1- 2негрубих; 3 грубих та 3-4 негрубих
6
Учень(учениця) допускає в роботі 4 грубих помилок;
3 грубих та 2-3 негрубих; 2 грубих та 3-4 негрубих



III. Достатній
7
Учень(учениця) допускає в роботі 3 грубих помилок;
1 груба та 3-4 негрубих; 2 грубих та 2 негрубих
8
Учень(учениця) допускає в роботі 2 грубих помилок; або правильно виконує 2/3 запропонованих завдань;
1 груба та 2 негрубих
9
Учень(учениця) допускає в роботі 1 грубу помилку;
 2 негрубих

IV. Високий
10
Учень(учениця) допускає в роботі 1 негрубу помилку, або 2-3 виправлення
11
У роботі – 1-2 виправлення
12
Робота в повному обсязі виконана правильно і охайно

До грубих помилок належать:
● обчислювальні помилки в завданнях;
● помилки у визначенні порядку виконання арифметичних дій;
● неправильне розв’язання задачі (пропуск дій (дії), неправильний добір дій, зайві дії;
● незакінчене розв’язання задачі чи прикладу;
● невиконане завдання (не приступав до його виконання);
● незнання або неправильне застосування властивостей, правил, алгоритмів, існуючих      залежностей, які лежать в основі завдань чи використовуються в ході їх виконання;
● невідповідність пояснювального тексту, відповіді завдання, назві величин виконаним діям та отриманим результатам;
● невідповідність виконаних вимірювань та геометричних побудов даним параметрам завдання.
Негрубими помилками є:
нераціональні прийоми обчислення, якщо ставилась вимога скористатися такими прийомами;
● неправильна побудова чи постановка запитань до дій під час розв’язання задачі;
● неправильне чи неграмотне з точки зору стилістики або за змістом формулювання відповіді задачі;
● неправильне списування даних (чисел, знаків) задачі з правильним ії розв’язанням;
● не закінчене (не доведене) до логічного кінця перетворення;
● відсутність відповіді у завданні або помилки в записі відповіді.
  Дві негрубі помилки вважають за одну грубу помилку.
Охайні виправлення є недоліками роботи

Комментариев нет: